Wirus Patrizia atakuje! • "Dom Gucci" • 🎬🎬🎬


„Dom Gucci” - czyli saga rodu bez happy endu. Opowieść o jednym z najsłynniejszych modowych klanów to historia wielkiej fortuny zbitej przez włoską familię i jednocześnie rodzinna tragedia zbroczona krwią na wzór wręcz operowy. Czyli parę słów wg. Ridleya Scotta o tym, że z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciu.

Ponad ćwierć wieku dekadencji, namiętności i zemsty w imię kwot z sześcioma zerami. Blichtr i bizantyjski przepych to tylko część tego nierealnego świata, który w rzeczywistości był jak lukrowany pączek od złotnika – smakowity, ale nie do ugryzienia. To przede wszystkim studium zazdrości, która niczym Hydra pokazuje wiele głów, odrastających wnet po ścięciu.

„Wolę płakać w rolls-roysie niż być szczęśliwą na rowerze”. Oto dewiza głównej macherki od losu familii Guccich. Poznajcie Patrizie Reggiani, żonę Maurizia, dziedzica rodu Guccich, wykształconego prawnika bez żyłki do interesów. Jak się okaże - ta dama kameliowa zatruje życie całej rodzinie, a wobec męża postąpi, jak modliszka. W tej roli Lady Gaga, która kradnie show, jako chciwa femme fatale, „wyrzucająca” po kilkadziesiąt tys. miesięcznie na same kwiaty!

Pełne blichtru lata 70. Nawet wtedy rozmach Guccich wzbudzał nie lada sensację. Rezydencje - m.in. ta w St. Moritz, willa w Acapulco, farma w Connecticut czy apartament w budynku Olimpic Tower na Manhattanie, prywatne wyspy i 64-metrowy jacht The Creole. Ponadto setki luksusowych oraz sportowych samochodów, z których każdy miał rejestrację „Mauizia” z połączenia imion małżonków. I niezliczona ilość wystawnych rautów, na których gościli najwięksi tego świata. Iście bizantyjski zawrót głowy!

I tak powstał film skandaliczny. Agencja prasowa ANSA zasygnalizowała, jakoby twórcy w sposób nieuczciwy chcieli napiętnować bohaterów i przyklejać im łatki. „Jest to niezwykle bolesne i obraża spuściznę, na której zbudowana jest marka” - zaznacza agencja, odnosząc się do nazywanej dziś „czarną wdową” Patrizii, przedstawianej w filmie, jako ofiara, próbująca przetrwać w męskim, szowinistycznym świecie. Tymczasem w latach 80. w firmie Guccich to kobiety piastowały najwyższe stanowiska…

Ogląda się to trochę, jak odcinek „Dynastii”. O kobiecie z jajami, Patrizii już było - dość powiedzieć, że tylko ona nadawała się na CEO tej korporacji. I tak promowany na dziedzica spuścizny Maurizio (Adam Driver) jedzie chyba na Xanaxie. Nestor rodu Rodolfo (Jeremy Irons) to kukła zatopiona w mrokach przeszłości, a jego brat Aldo (Al Pacino) najchętniej śladem Kurskiego zamieniłby pokaz mody w koncert disco polo. Wreszcie zakała rodziny, Paolo (koszmarnie ucharakteryzowany, zasługujący na malinę Jared Leto) - nieokrzesany trefniś z poronionymi ambicjami dyktatora mody. Pełen wachlarz indywiduów z gabinetu krzywych zwierciadeł. A wprost - film jest po prostu słaby, bez polotu, tempa i ciekawej narracji. I mody w nim jak na lekarstwo. Skandal jednak dobrze się sprzedaje i do kin przyciąga tłumy, przełamując pandemiczną klątwę…

Fabuła oparta jest na faktach. W 1995 roku Maurizio zginął w zamachu uknutym przez porzuconą żonę Patrizie, za co „Czarna Wdowa” odbyła karę 18 lat więzienia, wychodząc na wolność w 2016 r. Wtedy zapytano ją, dlaczego zatrudniła płatnego zabójcę, a nie zabiła męża własnoręcznie. Mam słaby wzrok, bałam się, że nie trafię - odpowiedziała. I niech to będzie klamra spinająca historię. Nic dodać, nic ująć. A teraz lecę po jakieś wdzianko spod znaku „G” – tyle, że na bazarek!


🎬🎬🎬


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

"FiLIP" • 🎬🎬🎬🎬🎬🎬 • ℙ𝕠𝕕𝕡𝕒𝕝𝕞𝕪 𝕥𝕠!

𝟘𝟘𝟟 𝕫𝕘ł𝕠𝕤́ 𝕤𝕚𝕖̨! • "DOPPELGÄNGER. SOBOWTÓR" • 🎬🎬🎬🎬🎬

To be or not to be • "Pszczelarz" • 🎬🎬🎬🎬🎬